La Nit de l’Eficiència 2026 es va celebrar el passat 17 de juny al Teatre Nacional de Catalunya, la gran trobada anual organitzada pel Clúster de l’Energia Eficient de Catalunya (CEEC), que va reunir més de 750 professionals, empreses, administracions públiques i entitats compromeses amb el futur energètic de Catalunya.
Impulso Solar va tenir l’honor de participar, un any més, com a empresa patrocinadora d’aquest esdeveniment de referència per al sector energètic català, una jornada que va tornar a demostrar la importància de la col·laboració entre empreses, institucions i centres de coneixement per accelerar la transició energètica.

El suport d’empreses i entitats a la Nit de l’Eficiència 2026, un espai imprescindible en la transició energètica de Catalunya
La Nit de l’Eficiència 2026, un punt de trobada per al sector energètic
La gala, presentada per l’actor i humorista Pep Plaza, va comptar amb una àmplia representació institucional encapçalada per Josep Rull, president del Parlament de Catalunya; Sílvia Paneque, consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica; i Jordi Garcia Brustenga, secretari d’Estat d’Indústria.
També hi van participar Laia Bonet, primera tinenta d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona; Marc Serra Solé, president delegat de l’Àrea d’Acció Climàtica i Transició Energètica de la Diputació de Barcelona; Marta Morera, directora general d’Energia de la Generalitat de Catalunya; i Anna Camp, directora de l’ICAEN.
Les diferents intervencions van coincidir a destacar el paper estratègic de l’energia com a motor de competitivitat, innovació i desenvolupament econòmic, així com la necessitat de continuar impulsant mesures que permetin avançar cap a un model energètic més sostenible, eficient i resilient.
Reconeixent el talent i la innovació del sector
Un dels moments més destacats de la nit va ser el lliurament dels reconeixements a professionals, entitats i projectes que contribueixen activament a la transformació del sector energètic.

L’ICAEN va ser distingit amb el Premi Entitat Col·laboradora, recollit per la seva directora, Anna Camp.
Els Premis EmErgEnt van distingir OptuGrid (CITCEA-UPC) en la categoria Llavor i eRoots Analytics en la categoria Producte, reconeixent propostes innovadores amb potencial per impulsar l’eficiència energètica i la digitalització del sector.
A més, el CEEC va reconèixer la trajectòria i la contribució de diverses organitzacions i professionals:
- Premi Comunicació per a Ramón Roca, director d’El Periódico de la Energía.
- Premi a la Millor Iniciativa Empresarial per a LC Paper, recollit per Pau Vila.
- Premi a la Millor Iniciativa Solidària per a Enginyeria Sense Fronteres, representada per Mireia Navaz.
- Premi Trajectòria Professional per a Joan Ramon Morante i l’IREC.
- Premi Entitat Col·laboradora per a l’ICAEN, recollit per la seva directora, Anna Camp.
Aquests reconeixements reflecteixen la diversitat d’actors que estan impulsant la transició energètica en àmbits tan diversos com la innovació tecnològica, la indústria, la comunicació especialitzada, la recerca i l’acció social.
Un compromís compartit amb la transició energètica
La Nit de l’Eficiència 2026 va coincidir també amb la celebració del 18è aniversari del CEEC, una entitat que, al llarg de gairebé dues dècades, ha treballat per promoure la col·laboració, la innovació i el desenvolupament d’un ecosistema energètic cada vegada més sòlid a Catalunya.
Des d’Impulso Solar volem felicitar totes les persones i organitzacions distingides en aquesta edició i agrair al CEEC l’organització d’una nova jornada de referència per al sector, com és la Nit de l’Eficiència.
Continuarem treballant per promoure solucions energètiques sostenibles que contribueixin a la descarbonització, la competitivitat empresarial i la construcció d’un futur energètic més eficient per a empreses, territoris i comunitats.

L’equip d’Impulso Solar també va ser present en aquesta jornada, que va reunir més de 750 professionals, empreses, administracions públiques i entitats compromeses amb el futur energètic de Catalunya.
La Nit de l’Eficiència als mitjans de comunicació
La Nit de l’Eficiència 2026 també va comptar amb una àmplia cobertura mediàtica, reforçant la visibilitat dels principals missatges transmesos durant l’esdeveniment i del compromís del sector amb la transició energètica.
- ARA: El CEEC reivindica el paper fonamental del sector energètic en la seva gran trobada anual.
- betevé: La Nit de l’Eficiència fa una crida a accelerar la transició energètica: «No estem avançant al ritme que necessitem».
- betevé: La Nit de l’Eficiència reconeix el compromís amb la transició energètica i la descarbonització.
